Een moderne verlichtingsoplossing voor een Edwardiaanse school
Broughton Primary School in Edinburgh, oorspronkelijk gebouwd in de Edwardiaanse periode, heeft aanzienlijke renovaties ondergaan om een optimale leeromgeving te creëren. Een belangrijk doel van het project was het leveren van een hoogwaardig verlichtingssysteem dat de concentratie van de leerlingen verbetert, het personeel ondersteunt en de algehele energie-efficiëntie verbetert. Thorn Lighting kreeg de opdracht om een oplossing te leveren die voldeed aan de behoeften van het moderne onderwijs en het karakter van het schoolgebouw accentueerde.
Thorn Lighting installeerde een geavanceerd, onderhoudsarm verlichtingssysteem dat was afgestemd op de verschillende delen van de school. IQ Wave hangende armaturen werden in de klaslokalen geïnstalleerd. Deze bieden superieure bescherming tegen verblinding (UGR <19) en een evenwichtige lichtverdeling die de zichtbaarheid en het comfort verbetert. Met ingebouwde BasicDim Wireless-technologie maakt het systeem automatische daglichtdetectie en aanwezigheidsdetectie mogelijk, waardoor het energiegebruik wordt geoptimaliseerd.
Daarnaast biedt HiPak Pro led nauwkeurige, energiezuinige verlichting in de gymzaal, terwijl de duurzame Aquaforce Pro voor betrouwbare verlichting in de opslagruimtes zorgt.
Hoogwaardige armaturen met blijvende voordelen
De modernisering van de verlichting gaat verder dan alleen de klaslokalen, met de Glacier-pendelarmaturen die de entreehal en het centrale atrium verfraaien en een combinatie van esthetiek en functionaliteit bieden.
Buiten zorgt Piazza ledbuitenverlichting voor een veilige, goed verdeelde verlichting met minimaal opwaarts strooilicht. Door geavanceerde lichtsturing en hoogefficiënte leds te integreren, bereikt het nieuwe systeem energiebesparingen tot wel 75%, terwijl het voor zowel leerlingen als docenten ook een goed verlichte, inspirerende en productieve leeromgeving creëert.
"De juiste verlichting verbetert niet alleen de zichtbaarheid, maar bevordert ook de concentratie, het comfort en een positieve leeromgeving voor zowel leerlingen als docenten."